Rinkodaros analitika

Magistrantūros studijų programa 
Suteikiama kvalifikacija: Rinkodaros magistras 
Trukmė: 2 metai (4 semestrai)
Studijų programos vykdymo kalba: Anglų
Mokestis: 1300 EUR už semestrą (ES piliečiams)
                 1700 EUR už semestrą (ne ES piliečiams)
Stojimo reikalavimai: Bakalauro laipsnis
(tvirti matematikos ir (arba) statistikos pagrindai)

RA

Programos tikslas: Programos „Rinkodaros analitika“ tikslas – rengti aukščiausios kvalifikacijos rinkodaros informacijos analizės specialistus, gebančius įvertinti informacijos poreikį, kūrybiškai analizuoti rinkodaros informaciją ir analizės pagrindu pateikti siūlymus rinkodaros sprendimams daryti.

Programos pristatymas: nuolat augantis įmonėms prieinamų duomenų kiekis suteikia puikias galimybes panaudoti šią verslo informaciją. Rinkodaros specialistai norėtų ir galėtų remtis šia informacija, tačiau ją būtina tinkamai surinkti, išanalizuoti, o svarbiausia – suprasti ir interpretuoti. Todėl darbdaviai ieško rinkodaros srities specialistų, kurie būtų įvaldę matematinius ir statistinius modelius ir gebėtų pritaikyti šiuos modelius rinkodaros problemų, ypač susijusių su vartotojų elgsena ir rinkodaros strategija, sprendimui. Būtent tokių programų absolventai taps naujos kartos rinkodaros specialistais, gebančiais paversti augantį duomenų kiekį į rinkodaros srities sprendimus, suteiksiančius konkurencinį pranašumą įmonėms.

Įvertinęs augantį analitinių gebėjimų turinčių rinkodaros specialistų poreikį, Vilniaus Universitetas skelbia priėmimą į naują magistrantūros programą “Rinkodaros analitika” nuo 2015 metų rudens. Priėmimas vyksta pagal patvirtintą tvarką, kurioje stojimo balą sudaro bakalauro studijų baigimo vidurkio, baigiamojo darbo pažymio ir motyvacinio pokalbio (motyvacinio pokalbio turinys) įvertinimo visuma (atitinkamai: 30+20+50 proc.). Motyvacinis pokalbis vyks 2016 m. birželio 22 d. 10.00 val. (803 aud.). Būtina, kad ankstesnėse studijose kandidatai būtų įgiję tvirtus matematikos ir (ar) statistikos pagrindus.

Programos “Rinkodaros analitika” studijų struktūra sudaro galimybę įsisavinti rinkti ir analizuoti didelius duomenų masyvus (tame tarpe ir iš socialinių medijų), kurti tvarius analitinius modelius ir originaliai juos interpretuoti. Tokie gebėjimai bus reikalingi prekių asortimento valdymui, kainų nustatymui, atsargų optimizavimui, rinkodaros kampanijų efektyvumo planavimui ir rezultatų matavimui. Programoje dėstys Ekonomikos fakulteto rinkodaros katedros profesoriai, jų kolegos iš Matematikos ir Informatikos fakulteto, verslo praktikai ir visa eilė vizituojančių profesorių iš užsienio. 

Programos ugdomi gebėjimai:
Programos “Rinkodaros analitika” studentai gebės:

  • identifikuoti rinkodaros problemas ir sukaupti informaciją, reikalingą rinkodaros sprendimams priimti, naudojant tinkamus duomenų rinkimo ir analizės metodus;
  • analizuoti rinkodaros informaciją naudojant statistinius bei matematinius metodus ir pateikti praktinius sprendimus;
  • organizuoti rinkodaros tyrimus, interpretuoti jų rezultatus, konsultuoti kolegas rezultatų pritaikymo rinkodaros srityje klausimais.

Karjeros galimybės:
Studijas baigusių magistrų dažniausia darboviete bus rinkodaros skyriai visų verslo šakų įmonėse, kuriose sukaupiami didesni rinkodaros duomenų masyvai. Ypatingai didelį tokių specialistų poreikį išreiškia tyrimo bei konsultacinės įmonės, dideli prekybos tinklai, pramonės, telekomunikacijų, farmacijos įmonės. Sparčiai šią sritį įsisavina internete veiklą vystančios įmonės, žiniasklaidos, reklamos ir kitų komunikacijos sričių atstovai.

Didelis rinkodaros analitikos specialistų poreikis darbo rinkoje išsamiai aptariamas įvairiausiuose. J. Egan vaizdžiai apibūdino tokių specialistų poreikį – jis toks didelis kaip Didysis Kanjonas. Globali verslo konsultacijų kompanija „McKinsey & Company“ dar 2011 metais prognozavo, kad vien JAV 2018 metais gali reikėti apie 140.000-190.000 darbuotojų, turinčių aukšto lygio analitinius gebėjimus. Spartų, su rinkodara susijusių analitikų, paklausos augimą prognozuoja ir Forbes specialistai, kurie teigia, kad 2012 metais tokių darbuotojų paklausa augo 67%, o per artimiausius tris metus turėtų išaugti dar 136%. Žinių portalas Delfi, remdamasis tuo pačiu šaltiniu teigia, kad rinkodaros analitika yra vienas tarp dešimties perspektyviausių darbų, greta tokių paklausių specialybių kaip programuotojai, finansų analitikai, interneto puslapių kūrėjai, duomenų bazių administratoriai. JAV Statistikos Departamentas nurodo, kad rinkodaros analitikų įsidarbinimas augs 32% nuo 2012 iki 2022 [Bureau of Labor Statistics, U.S. Department of Labor, Occupational Outlook Handbook, 2014-15 Edition, Market Research Analysts. The Wall Street Journal, cituodamas programinės įrangos kūrėjo Marketo užsakyto tyrimo rezultatus, nurodo, jog 32% marketingo vadovų akcentavo talentingų duomenų ir paklausos analitikų poreikį. Rinkodaros analitikų paklausą patvirtina ir Forrester Research, Inc. 2013 m. atliktas tyrimas, kurio metu net 40% apklaustų mažmeninės prekybos įmonių planavo samdyti šios specialybės darbuotojus. Tyrimo metu nustatyta, kad šią specialybę turintys darbuotojai yra labiausiai reikalingi prekybos įmonėms. Tačiau rinkodaros analitikų paklausa jaučiama ne tik mažmeninės prekybos srityje. Tokie specialistai bus reikalingi ir gamybos bei paslaugų įmonėms. Rinkodaros analitikai gali pateikti daug naudingos informacijos ir ligoninėms, drabužių gamintojams ar net videofilmų nuomotojams internete.

 
Mokslinių interesų turintiems magistrantams bus siūloma stoti į rinkodaros krypties doktorantūros studijas.

Apie programą anglų kalba

Dalykų aprašaI

informacija ruošiama