“Idėja 2013” laimėtojos EF studentės

ideja2013 laimetojai1Pasibaigęs rinkodaros konkursas “Idėja 2013” šiemet sulaukė ne tik ypatingai didelio dalyvių susidomėjimo, bet ir netikėtų vertinimo komisijos sprendimų. Susižavėjęs nugalėtojų komandos idėja vienas komisijos narys netikėtai pasiūlė investuoti 10 tūkst. litų į jos realizavimą.

Didžiausias šių metų pokytis – nebuvo organizuojama populiaroji “Idėjų mugė”. Pakeitęs savo formatą konkursas šiemet pritraukė rekordiškai daug dalyvių – sulauktos 75 idėjos, iš kurių 10 pateko į finalą. Konkurse dalyvavo bene visų Lietuvos aukštųjų mokyklų atstovai. Organizatoriai siekė, kad konkurse visi dalyvautų savanoriškai ir susirungtų įvairių specialybių studentai – svarbiausia turėti idėją ir ambicijų ją įgyvendinti bei žinoma siekti pagilinti savo rinkodaros žinias. “Pagrindinis tikslas, kodėl keitėsi konkurso formatas – norėjome naujesnio požiūrio: tiek dalyvių, tiek komisijos narių. Siekėme, kad idėjos būtų apgalvotos, tvirtai pagrįstos, išanalizuotos. Vertinant ankstesnę konkurso patirtį – idėjų mugę, tai buvo labai smagus renginys, daug emocijų, ekspresijos ir impulsyvumo. Šiemet komisija turėjo pakankamai laiko įsigilinti į kiekvieną sumanymą, todėl dalyvių vertinimas buvo labai atidus”, - pasakojo renginio organizacinės grupės vadovė EF lektorė Indrė Radavičienė.  

Idėjas šiemet vertino “StartupHighway“ įkūrėjas ir vadovas Rokas Tamošiūnas, Lietuvos inovacijų centro direktorius Mantas Vilys, “Sorbum Group” savininkas Giedrius Oliškevičius, “15min” web pardavimų vadovas Andrius Kilda, VU Ekonomikos fakulteto Rinkodaros katedros vedėjas prof. dr. Sigitas Urbonavičius, Socialinės informacijos centro (Sic) marketingo vadovė Rūta Gaudešienė, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Rytis Buračas, Ilgametis VU Ekonomikos fakulteto Rinkodaros katedros vedėjas, VU afiliuotasis profesorius prof.dr. Vytautas Pranulis. “Siekėme, kad komandos kuo labiau susitelktų į idėjos galimybes realizuoti rinkoje, nes galima daugybę idėjų sugalvoti, bet tikrai ne visos jos išsikovos savo vietą rinkoje: ne visos bus reikalingos ar paklausios, galų gale kai kurių naujų siūlytų produktų realumą kolkas riboja techninės galimybės. O po konkurso norisi tikėti, kad komandos nesustos ir sieks savo idėjas paversti realybe”, - sakė I. Radavičienė. Ypač daug vilčių komisijos nariai deda į pirmosios vietos “VRV” komandos projektą. Laimėtojų komandos EF studenčių idėja palengvintų šiuolaikinių žmonių, nuolat keliaujančių iš vieno taško į kitą, judėjimą. Jos siūlo virtualų „Autostopą“, kurio veikimo principas yra toks: užsiregistravus ir pateikus asmeninius duomenis pasirenkama ar esi „vežėjas“, ar „keleivis“ bei nurodoma data, laikas ir kryptis, kuria vyksi. Sistemoje automatiškai atrenkami sutampantys maršrutai. Pasirinkus vieną iš galimų alternatyvų, vartotojams išsiunčiami pranešimai su prašymu patvirtinti, jei abi šalys sutinka vykti kartu. Sužavėtas tokios mobiliosios aplikacijos idėjos, komisijos narys įmonių grupės SORBUM savininkas Giedrius Oliškevičius apdovanojant finalininkus pasiūlė netikėtą papildomą savo prizą – 10 000 Lt sumą idėjos įgyvendinimo pradžiai. Laimėtojams įteikti ir numatyti prizai: komandos lyderiui verslo partnerystės kelionė į Vokietiją, į didžiausią Europoje tarptautinę informacinių technologijų parodą „CeBIT 2014” (Hanoveris) ir Berlyno verslo akademiją; verslo akceleratoriaus „Startup Highway“ atstovų konsultacijos; naujienų portalas „15min“ skyrė 1 000 000 reklamos parodymų.  

Konkursui organizatoriams pavyko pritraukti daug puikių rėmėjų, kurių prizus išsidalijo laimėtojų komandos, tai ir konsultacijos, ir apsilankymai sporto klube, prenumeratos, grožio priemonių rinkiniai ir t.t. “Šiemet renginio organizacinę komandą sudarė skirtingų fakultetų studentai: Komunikacijos, Fizikos ir Ekonomikos. Taip galėjome sutelkti skirtingus savo gebėjimus ir sudaryti tvirtą organizacinį pagrindą. Šiemet sėkmingai pavyko įgyvendinti ir informacijos sklaidą – auditorija buvo ypač plati, nes labai daug informacijos sutelkėme internete: www.ideja.lt svetainėje bei aktyviai išnaudojome socialinių tinklų galimybes”, - džiaugėsi I.Radavičienė. Ne mažiau smagu ir tai, kad konkursas sulaukia dėmesio ne vien Lietuvoje, gauta pasiūlymų kelis panašius renginius sujungti ir ateityje rengti jau tarptautinį konkursą.

Idėja 2013 nugalėtojai:

ideja2013 laimetojai