Kaip McDonald's pritraukia darbuotojus? Ši ir kitos kompanijų paslaptys atskleistos EF

persson copyPraėjusią savaitę Ekonomikos fakultete mintimis dalijosi Matsas Perssonas – “Adform”*, veiklos valdymo vadovas. Charizmatiškas ir labai talentingas oratorius remdamasis savo patirtimi pasakojo apie kompanijos kaip darbdavio įvaizdžio formavimą. Tai buvo puiki proga išgirsti mintis profesionalo, kurio paskaitų ir mokymų susirenka pasiklausyti šimtai verslininkų įvairiose konferencijose. 

Pasitelkdamas realius pavyzdžius M.Perssonas pristatė skirtingus kompanijų valdymo ir bendravimo būdus bei pasidalijo savo mintis, kas vis dėlto lemia kompanijos kaip darbdavio patrauklumą. Anot pranešėjo, kompanijos iš karto turi pasakyti, ką siūlo darbuotojui, nes neišpildyti pažadai gali itin nuvilti. Pvz., McDonald’s D.Britanijoje turėjo nemažai bėdų dėl darbuotojų – jie nebuvo lojalūs, buvo itin didelė rotacija, labai daug darbuotojų po trijų mėnesių išeidavo, nes darbas aptarnavime sunkus ir monotoniškas. Šiandien kompanijai puikiai sekasi valdyti ir pritraukti darbuotojus, nes McDonalds aiškiai sako, kad aptarnavime darbas tikrai nėra nei lengvas, nei gerai apmokamas, tačiau: čia laukia puiki komanda, kur visi draugai, tarsi šeima; darbas lankstus, t.y. gali pasirinkti, kiek ir kada nori dirbti – darbas prisitaiko prie tavo gyvenimo ritmo; ateitis yra viskas, t.y. darbas McDonalds yra puiki pradžia, patirtis, yra galimybės kilti ir kompanijos viduje.

Tokie aiškūs kompanijos pasiūlymai nebesudaro besidarbinantiems klaidingų iliuzijų apie darbą, taigi dabar darbinasi žmonės, kuriems tinka kompanijos pasiūlymai – sumažėjusi darbuotojų rotacija, išaugęs pasitenkinimas leidžia kompanijai sutaupyti daugybę milijonų. Tai įrodo kaip svarbu pritraukti ir išlaikyti kompanijai tinkamus žmones. Kiekviena kompanija vis kitokia, todėl natūralu, kad negali visi visur tikti, visų vertybės juk skirtingos. Įdomus pavyzdys "Southwest Airlines" - kompanija, kuri neįdarbina žmonių be humoro jausmo. Aiškios kompanijos vertybės, aiški misija, vizija ir tikslas – tokie dalykai negali būti sukurti ir nuleisti iš viršaus, kompanija turi tuo gyventi, t.y. turėti savo DNR. Todėl kiekviena kompanija dirba skirtingai, pvz., IMB viduje milžiniška vienas kito kontrolė, griežtos grupės ir uždaras bendravimas, o štai “Adform” turi laisvę bendraujant, žmonės kaskart dirba prie skirtingų projektų, skirtingose komandose, nėra griežtos hierarchijos, o laisvė biure leidžia žmonėms dirbti be jokių aprangos taisyklių; taip pat kompanija skatina darbuotojus įvairiems žygdarbiams, pvz., vienas organizuoja paramos akcijas, kitas kopia į kalnus ir leisdamasis į jų plyšius daro nuostabias fotografijas; čia visi vieni kitais pasitiki, tad kompanijai nėra bėdų darbo grupę išsiųsti padirbėti į Ispaniją. Rezultatas – ne tik laimingi darbuotojai, bet ir puikūs pasiekti tikslai, t.y. žmonės dirbo daugiau ir daug produktyviau nei kad būtų likę Lietuvoje. Kompanijoje svarbu apdovanojimas ir pripažinimas, t.y. dažnai tereikia savo sritiems profesionalams tiesiog leisti dirbti ir nesudaryti jiems papildomų kliūčių. Tokie nauji kompanijų veiklos būdai leidžia pasiekti puikių rezultatų. 

*„Adform“ – sparčiai auganti programinės įrangos kūrimo bendrovė internetinės reklamos industrijoje. M. Perssonas šiuo metu vadovauja žmogiškųjų išteklių, finansų ir klientų aptarnavimo sritims. Prieš pradėdamas dirbti „Adform“, jis dirbo įvairiose vadovaujančiose pozicijose korporacijoje „IBM“. Joje  M. Perssonas vadovavo daugiau nei 3000 darbuotojų. Jis dažnai skaito pranešimus ir veda mokymus renginiuose ir konferencijose (kartais didesnei nei 1000 žmonių auditorijai).