Idėja2016 pamoka: nebijoti parduoti savo idėjos

ideja2016 63Vakar vykusiame studentų rinkodaros konkurso IDĖJA2016  finale 8 komandos iš Vilniaus universiteto, Klaipėdos universiteto, Marijampolės kolegijos pristatė savo verslo sumanymus: nuo populiariųjų mobiliųjų programėlių iki inovatyvių buitinių prietaisų. Verslininkų, savo srities specialistų ir dėstytojų komisija nusprendė, kad šiemet metų idėjos vardo verčiausia komanda “Sarkazmas” (VU Ekonomikos fakultetas), pasiūliusi modenią eko peleninę; perspektyviausia idėja pripražintas nerd.lt komandos ( VU Fizikos fakultetas) ne pirmus  metus vystomas projektas “Multicord” (išmanių rozečių sistema), o tautos balsą pelnė Orijos dvaro komanda (Marijampolės kolegija), pristačiusi modernią dujokaukę “Supersargas”. 

Nuotraukų galerija

“Mūsų lietuvių mentalitetas lemia, kad kai kuriems labai sunku pristatyti savo idėjas, jas parduoti. Anksčiau buvo lyg ir negražu pačiam save siūlyti. Šiandien rinkoje viskas pasikeitę – pats turi rūpintis, kad parduotum savo idėją, negali laukti kol kažkas tave pristatys. Pavyzdžiui, kai pristatinėjau albumą “Neregėta Lietuva” reklamos buvo iš tiesų daug, kartais net sulaukdavau pastabų, kad kur pasisuksi visur Jovaiša su savo albumu. Tačiau mūsų projektas buvo labai sėkmingai išvystytas ir parduotas”, - pasakojo leidėjas ir verslininkas, leidyklos „Unseen Pictures“ įkūrėjas, fotografas, keliautojas, dokumentinių filmų autorius Marius Jovaiša. Marius Lietuvoje vis dar geriausiai žinomas kaip albumo “Neregėta Lietuva” autorius, tačiau tai tik sėkmingos karjeros pradžia – šiandien jo sąskaitoje dar keli fantastiški albumai “Heavenly Belize“, “Magic Cancun and Riviera Maya", “Unseen Cuba”. “Turėjau labai daug įvairių idėjų, bet tai nereiškia, kad visas jas pavyko sėkmingai išvystyti. Buvo ir tokių, į kurias buvo suinvestuoti nemaži pinigai, bet jos sužlugo. Ir vis dėlto tai nėra blogai, nes gali pasimokyti iš nesėkmių ir klaidų. Todėl svarbu nebijoti kurti idėjas ir jas bandyti įgyvendinti”, - drąsino M. Jovaiša studentus. 

Elvinas Jakimovas interaktyviosios komunikacijos agentūros UAB „Ad Fingers“ pardavimų skyriaus vadovas, turintis daug patirties reklamos ir marketingo srityje studentams pateikė daug praktinių patarimų, kaip vystant verslą gali padėti Facebook, kaip jį galima panaudoti reklamoje. Ne mažiau patarimų studentų komandoms pateikė ir kiti vertinimo komisijos nariai: holdingo „LTk Capital“ verslo plėtros direktorius ir partneris Tomas Martūnas, vadybos, marketingo ir strateginio valdymo specialistas, „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ partneris Darius Dulskis, VšĮ "Saulėtekio slėnis" inovacijų konsultantas Laurynas Braškus, bei EF magistrantūros studentė, jau vystanti idėją “nonstop.lt” Vaida Lukauskaitė. “Visada gyvenime užduokite klausimą “Kodėl aš tai darau?”. Visi mes turime ribotą laiko kiekį, todėl kaip kiekvienas sugebėsite jį išnaudoti: kažką sukurti, nuveikti – tokia ir bus gyvenimo esmė.  Norint apsispręsti reikia matematikos, apskaičiuoti savo resursus, apskaičiuoti idėjos galimybes. Taip pat nepamirškite, kad kuriate produktus, paslaugas klientui – pelno centras ne direktorius, akcininkas, bet klientas”, - patarė komisijos pirmininkas T.Martūnas. 

“Šis konkursas visuomet stebina, jis uždegantis ir gyvybingas, bet kartu ir labai praktiškas. Labai smagu, kad dalyvauja įvairios aukštosios mokyklos, kad studentai turi galimybę pabendrauti vieni su kitais, pamatyti, kaip kitur vykdomos studijos ir kokie rezultatai. Žinoma, gaunami profesionalų praktikų patarimai neįkainojami, tereikia juos išgirsti, nes jie iš tiesų vertingi. Tikiu, kad graži konkurso idėja ir toliau sėkmingai vystysis bei pritrauks vis daugiau dalyvių”, - sakė EF dėstytojas ir konkurso kuratorius doc. dr. Algis Gaižutis. 

Laimėtojų komandos apdovanotos ne tik diplomais bei pagyrimais, bet ir rėmėjų įsteigtais prizais. Pagrindinį prizą 250EUR dovanų čekį verslo pradžiai skyrė bendrovė "Biržų žemtiekimas", Lietuvos marketingo asociaciją (LiMA) perspektyviausiai komandai dovanojo apsilankymą reklamos festivalio ADrenalinas įžvalgų ir kūrybingumo renginje ADvent, Mažasis teatras dovanojo bilietus į spektaklius, BIOK laboratorija ir Avon skyrė kosmetikos rinkinius, "Žinių radijas" rengs laidų ciklą apie IDĖJĄ dalyvius, dėkojame ir kitiems rėmėjams prisidėjusiems prie konkurso. 

Dalyvavimas nemokamas - patirtis neįkainojama!